http://llt.multycourse.com.ua/ 0 0 ua 90 18 9377a2498e0c9fde7f6093c2d63d89b5 91

УВАГА!

Не обрана стать. Вам необхідно перейти до профілю, обрати стать та зберегти внесені зміни.

Перейти до профілю
Закрити вікно
 
При натискані на цю кнопку ви потрапите на головну сторінку сайта
 
Це кнопка активації глосарія
   
Ця кнопка дозволяє скопіювати курс для офлайн проходження
 

Фон

color1 color2 color3
Дозволяє замінити колір фону робочої зони

Текст

Вибір мови:

Індикація модуля, в якому знаходиться користувач

3.4 Способи впровадження ООЖН

Розвиток життєвих навичок — це підхід, зосереджений на учнях, намагання зробити процес викладання динамічнішим і привабливішим, можливість негайного відпрацювання життєвих навичок з використанням інтерактивних методів навчання.

 

Інтерактивні методи не є синонімом життєвих навичок, але вони — необхідний елемент і запорука успішного навчання життєвих навичок. Адже важко уявити процес аналізу цінностей і ставлень, якщо представлено лише одну думку; група людей сформулює більший перелік аргументів для можливого вибору, ніж одна людина; не можна навчитися міжособистісних стосунків, якщо просто послухати лекцію чи прочитати книжку тощо. Педагогічну ООЖН-технологію впроваджено у більш як 80 країнах світу. Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України також визнає ООЖН найбільш адекватним підходом у впровадженні предмета «Основи здоров’я», як для початкової та основної школи, так і для факультативних курсів профілактичного спрямування. Впровадження ООЖН у навчальні плани шкіл України було оцінено міжнародними експертами як «видатне досягнення». У таблиці нижче наведено основні характеристики успішно апробованої в Україні ООЖН-технології, яку покладено в основу авторської концепції з вивчення предмета «Основи здоров’я» у початковій школі.

 

Теоретичне і методичне підґрунтя ООЖН­-технології

  • Концепція особистісно орієнтованого виховання.
  • Педагогічні технології: групової роботи (інтерактивні), розвивального навчання, створення ситуації успіху, ігрові, проектні.

Досвід успішного впровадження в Україні

Обов'язковий предмет «Основи здоров'я» (1—9 класи)

Факультативні курси:

  • «Корисні звички» (1—4 класи);
  • «Я — моє здоров'я — моє життя» (5—6 класи);
  • «Захисти себе від ВІЛ» (10—11 класи, ПТНЗ, ВНЗ)

Методи і форми навчання

  • Тренінгові (інтерактивні). Поєднують індивідуальні, групові та фронтальні форми, методи і прийоми, що забезпечують активну участь, партнерську взаємодію суб’єктів навчально­виховного процесу, враховує індивідуальні особливості і стилі навчання, базується на особистому досвіді

Вимоги до підготовки педагога

  • Знання сутності превентивної освіти та змісту курсу, що викладається.
  • Знання концепції ООЖН (освіти на основі набуття життєвих навичок), умов і критеріїв ефективного навчання.
  • Володіння тренінговими (інтерактивними) методами.
  • Досвід практичного відпрацювання базових тренінгів за програмою

Вимоги до навчально­методичних матеріалів

  • Спрямовані на розвиток психосоціальних (життєвих) навичок, сприятливих для здоров'я.
  • Містять тематику, відповідну до віку.
  • Враховують природні потреби учнів.
  • Зміст підручників наближено до реального життя.
  • Написані мовою, зрозумілою для цільової аудиторії.
  • Є комплектними (видання для вчителя, учнів, батьків)

Вимоги до організації навчально-­виховного процесу

  • Заняття проводить підготовлений педагог.
  • Виділяється приміщення, що дає змогу проводити навчання у формі тренінгу.
  • Педагог використовує інтерактивні методи навчання.
  • Учні забезпечуються навчальними матеріалами (підручниками, робочими зошитами).
  • Проводиться тренінг для педагогічного колективу з метою демонстрації ефективності педагогічної ООЖН­технології.
  • Проводиться презентаційний тренінг для батьків з метою розбудови партнерства з сім'єю.
  • У навчальному закладі діють суворі правила щодо заборони агресивної поведінки, куріння, вживання алкогольних напоїв, інших психоактивних речовин.
  • Здійснюється підготовка волонтерів для допомоги вчителю та проведення роботи серед однолітків за методом «рівний — рівному».
  • У навчальному закладі проводяться акції, що підвищують прихильність учнів до здорового способу життя (дні здоров’я, акції, творчі конкурси, виступи агітбригад, проекти, дослідження).
  • Здійснюється анкетування учнів за процедурою «до» і «після» для оцінки ефективності навчання
Скролінгована робоча зона розкриття змісту тем модуля. Містить тексти, зображення, аудіо та відео матеріал.