http://llt.multycourse.com.ua/ 0 0 ua 90 18 b630624729d6ff809d99f9b258be841d 25

УВАГА!

Не обрана стать. Вам необхідно перейти до профілю, обрати стать та зберегти внесені зміни.

Перейти до профілю
Закрити вікно
 
При натискані на цю кнопку ви потрапите на головну сторінку сайта
 
Це кнопка активації глосарія
   
Ця кнопка дозволяє скопіювати курс для офлайн проходження
 

Фон

color1 color2 color3
Дозволяє замінити колір фону робочої зони

Текст

Вибір мови:

Індикація модуля, в якому знаходиться користувач

3.1 Поняття життєвих навичок (ЖН)

Вступ

Поняття життєвих навичок

 

Вступ

 

Ефективна реалізація освітніх програм в області здоров'я вимагає того, що відповідає їх цілям і завданням, а також відповідних педагогічних методів і підходів. Формування культури здорового способу життя разом з передачею інформації, знань про здоров'я, його чинники і спосіб життя, сприяючий його збереженню і зміцненню, вимагає розвитку і зміцнення установок і навичок, що дозволяють використати ці знання в повсякденному житті.

 

Поняття життєвих навичок

 

Життєві навички — дослівний переклад з англ. life skills. Але в англійській мові skills означає не лише навички (уміння, відпрацьовані до автоматизму), а й здатність до чогось чи компетентність. Тому термін «життєва компетентність» був би точнішим, але в пострадянських країнах прийнято термін «життєві навички», і тому ми надалі використовуватимемо його, розуміючи під життєвими навичками низку психологічних і соціальних компетентностей, які допомагають людині ладнати зі своїм внутрішнім світом і будувати продуктивні стосунки із довколишнім.

 

За визначенням ВООЗ, життєві навички — це здатність до адаптації, позитивної поведінки та подолання труднощів повсякденного життя.

 

Життєві навички сприяють формуванню гармонійно розвиненої особистості, її кращій соціальній адаптації, інтелектуальному й емоційному благополуччю, позитивній і здоровій поведінці. Особливе місце серед них належить навичкам протидії соціальному тискові, що допомагають молоді навчитися діяти незалежно у сучасному світі. Тому їх ще називають життєвими навичками, сприятливими для здоров’я.

До основних життєвих навичок відносять:

  • навички ухвалення рішень;
  • комунікативні навички;
  • навички вираження почуттів і управління ними;
  • навичка критичного мислення;
  • навичка усвідомлення негативних впливів і тиску з боку однолітків і опору їм (здатність сказати «немає» наркотикам, алкоголю, тютюнокурінню, раннім сексуальним зв'язкам, незахищеному сексу);
  • навички спілкування з протилежною статтю;
  • навички використання засобів захисту;
  • навичка постановки цілей та ін.

Більш детально види життєвих навичок представлені на рисунку нижче.

Навчання життєвих навичок є необхідним елементом високоякісної освіти. Вони підвищують конкурентоспроможність випускників на ринку праці. Й це не дивно, адже сьогодні кандидату на пристойну посаду не достатньо досконалого володіння професією. Йому необхідно набути психосоціальних умінь: критично і творчо мислити, адекватно сприймати себе й оточення, приймати виважені рішення, будувати конструктивні міжособистісні стосунки, працювати в команді, демонструвати здатність бути лідером, зацікавлювати і створювати мотивації для інших, розв’язувати проблеми та керувати стресами.

До життєвих навичок, які сприяють розвитку миролюбності відносять:

  • навички самоусвідомлення та самооцінки;
  • навички ефективної комунікації;
  • навички кооперації;
  • керування стресами;
  • навички емпатії;
  • навички неагресивної впевненості;
  • розв’язання проблем і прийняття рішень;
  • навички запобігання ескалації та розв’язання;
  • пошук консенсусу і примирення.

 

 

Література:

  1. Воронцова Т. В., Пономаренко В. С. та інші. Вчимося жити разом. Посібник для вчителя з розвитку соціальних навичок у курсі «Основи здоров’я» (основна і старша школа): — К.: Видавництво «Алатон», 2016 — 376 с.
Скролінгована робоча зона розкриття змісту тем модуля. Містить тексти, зображення, аудіо та відео матеріал.