Особливості підготовка педагогів з методики викладання курсу «Вчимося жити разом»
Що ви отримуєте у разі проходження онлайн-курсу?
Отримання сертифікату про підвищення кваліфікації за цим курсом відповідно до вимог Постанов КМУ України
Якщо бажаєте отримати за цим онлайн-курсом сертифікат про підвищення кваліфікації у повній відповідності до вимог Постанов Кабінету Міністрів України №800/1133 від 21 серпня і 27 грудня 2019 року – пройдіть цей курсі і перейдіть за посиланням http://appk.com.ua/
Якщо ви раніше вже пройшли цей онлайн-курс, ми зарахуємо їх при видачі відповідного сертифікату про підвищення кваліфікації на сайті http://appk.com.ua/
За вашим бажанням ви можете віднести їх у щорічне підтвердження підвищення кваліфікації за 2018-2020 роки або врахувати їх за 2021 рік.
Онлайн-курс з методики розвитку соціальних навичок у дітей і підлітків «Вчимося жити разом» призначено насамперед для вчителів загальноосвітніх навчальних закладів, які викладають предмет «Основи здоров’я» у 1-9 класах та/або проводять виховні години у 10-11 класах в рамках чинних стандартів для початкової, основної та старшої школи.
Починаючи з 2018/2019 навчального року, цей курс може використовуватися вчителями початкових класів для підвищення кваліфікації з методики розвитку соціальних навичок для освітніх галузей «Соціальна і здоров’язбережна» і «Громадянська та історична», які передбачені концепцією і проектом стандарту початкової освіти Нової української школи.
Он-лайн курс буде корисним для всіх бажаючих підвищити свій рівень компетентності з методики розвитку соціальних навичок у дітей і підлітків віком від 6 до 17 років.
30 академічних годин
Онлайн-курс розроблено громадською організацією «Здоров’я через освіту» за участю представників Інститутів післядипломної педагогічної освіти (ІППО) з 24 областей України та м. Києва, у партнерстві з МОН України і Представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ). Керівники творчої групи - Тетяна Воронцова і Володимир Пономаренко.
Особливості підготовки педагогів з методики викладання курсу «Вчимося жити разом»
Підготовка вчителів до викладання курсу «Вчимося жити разом» у 1-9-х класах здійснюватиметься інститутами післядипломної педагогічної освіти (ІППО) в рамках підготовки вчителів з предмета «Основи здоров’я» та в рамках курсів з виховної роботи для викладання у10( 11) класах.
Починаючи з 1 грудня 2017 року, ІППО рекомендується здійснювати підготовку вчителів за двокомпонентною моделлю, складовими якої є дистанційне та очне навчання.
Дистанційна підготовка здійснюється самостійно шляхом проходження онлайн-курсу «Вчимося жити разом» (розвиток соціальних навичок у курсі предмета «Основи здоров’я»). Курс доступний для бажаючих у тестовому режимі на Порталі превентивної освіти http://autta.org.ua
Що ви отримуєте у разі проходження онлайн-курсу?
У разі успішного проходження онлайн-курсу зареєстрований користувач(ка) автоматично отримає відповідний сертифікат.
Сертифікат має унікальний номер і містить ПІБ, під якими користувач(ка) зареєструвався(лася).
При цьому уповноважені представники ІППО, починаючи з 1 грудня 2017 року, матимуть доступ до повного реєстру педагогічних працівників області, які дистанційно пройшли онлайн-курс.
Реалізація другої компоненти – тренінг практичних навичок – здійснюється на базі обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти за окремими тренінговими програмами, з урахуванням сертифікату про проходження онлайн-курсу.
Ви маєте можливість обрати будь який зручний для вас формат навчання за матеріалами дистанційного курсу:
- онлайн формат – за наявності підключення до мережі Internet
- автономний формат ‑ можливість завантаження курсу на ваш комп’ютер і навчання без підключення до мережі Інтернет. Функція підсумкового тестування недоступна.
- друкований формат ‑ можливість роздрукувати будь-яку тему, модуль чи весь курс у книжковому форматі.
1.1 Проблеми адаптації тимчасово переміщених дітей у приймаючих громадах
- Поведінкові реакції дітей з посттравматичним стресовим розладом
- Проблеми дезадаптації дітей-переселенців
- Адаптація внутрішньо-переміщених дітей до нової школи
- Визначення успішності адаптації дитини до навчального закладу
1.2 Освіта, як важливий інструмент консолідації суспільства
- Актуальність життєвих навичок та психосоціальної підтримки у навчально-виховному процесі
- Допомога в розвитку навичок подолання кризової ситуації у внутрішньо переміщених осіб
- Життєві навички, необхідні для адаптації та розбудови миру
2.1 Інформація про проект «Вчимося жити разом»
- Компоненти проекту
- Виконавці проекту
- Оцінка ефективності проекту
- Висновки міжнародних консультантів
2.2 Програма тренінгового курсу «Вчимося жити разом»
- Мета і завдання курсу
- Структура програми для 1-4 класів
- Структура програми для 5-9 класів
2.3 Місце курсу в програмі предмета «основи здоров’я»
- Місце тренінгового курсу в навчальній програмі предмета «Основи здоров’я» для 1-4 класів
- Місце тренінгового курсу в навчальній програмі предмета «Основи здоров’я» для 5-9 класів
3.1. Поняття життєвих навичок
- Поняття життєвих навичок
- Склад і класифікація життєвих навичок
- Структура життєвих навичок
- Навички, що сприяють соціальному благополуччю (міжперсональні навички)
- Навички, що сприяють психологічному благополуччю (внутнішньоперсональні навички)
- Життєві навички і здоров’я
- Життєві навички і якість освіти
- Життєві навички та розбудова миру
3.2. Навчання життєвим навичкам
- Методика розвитку життєвих навичок
- ООЖН – як освітня технологія
- Способи впровадження ООЖН
3.3. Огляд інтерактивних методів
- Класифікація методів навчання
- Ефективність інтерактивного навчання
- Принципи інтерактивного навчання
- Огляд інтерактивних методів
3.4. Зміст і структура тренінгу
- Поняття тренінгу
- Зміст тренінгу
- Тривалість тренінгу
- Оцінювання ефективності тренінгу
- Структура тренінгового заняття
- План проведення тренінгу
- Корисні поради тренеру
3.5. Організація і ресурсне забезпечення тренінгу
- Просторова організація кабінету для інтерактивних занять
- Мінімальні вимоги до приміщення
- Ресурсне забезпечення інтерактивних занять
4.1 Початкова школа (учні 1, 2, 3, 4 класу)
- Механізми дозрівання структур головного мозку дитини
- Особливості розвитку учнів 1-4 класів
- 1 клас (6-7 років)
- 2 клас (7-8 років)
- 3 клас (8-9 років)
- 4 клас (9-10 років)
4.2 Основна школа (учні 5, 6, 7, 8, 9 класу)
- Особливості психосоціального розвитку учнів 5-го класу
- Особливості психосоціального розвитку учнів 6-го класу
- Особливості психосоціального розвитку учнів 7-го класу
- Особливості психосоціального розвитку учнів 8-го класу
- Особливості психосоціального розвитку учнів 9-го класу
4.3 Старша школа (учні 10-11 класу)
- Особливості розвитку головного мозку учнів 10 (11) класів
- Особливості пізнавальних процесів у старшому підлітковому віці
- Особливості емоційної сфери старшокласників
- Соціальний розвиток юнаків і дівчат
- Особливості професійної орієнтації і мотивації навчальної діяльності
- Особливості психосоціального розвитку учнів 10-11 класів
5.1 Навички ефективної комунікації (короткий опис, приклади)
- Функції комунікації
- Вербальне і невербальне спілкування
- Бар’єри ефективного спілкування
- Поради для ефективного спілкування
- Гендерні відмінності невербального спілкування
- Складові активного слухання
- Навчання комунікативним навичкам у школі
5.2 Навички самоконтролю (короткий опис, приклади)
- Поняття емоцій
- Функції емоцій
- Класифікація емоцій
- Характеристика базових емоцій
- Зовнішні вияви емоції
- Емоційний інтелект
- Способи емоційної саморегуляції
- Навчання навичкам самоконтролю в школі
5.3 Навички емпатії (короткий опис, приклади)
- Поняття емпатії
- Рівень емпатії
- Порушення рівня емпатії
- Розвиток емпатії
- Інклюзивна освіта і розвиток емпатії
- Навчання навичкам емпатії у школі
5.4 Навички кооперації (короткий опис, приклади)
- Поняття міжособистісних стосунків
- Категорії стосунків
- Рівні комунікації
- Здорові стосунки і навички, необхідні для їх підтримки
- Стосунки з батьками
- Стосунки з однолітками
- Навчання навичкам кооперації у школі
5.5 Розв’язання проблем і прийняття рішень (короткий опис, приклади)
- Які бувають рішення
- Стратегії при прийнятті рішень
- Як приймати зважені рішення
- Творче мислення при прийнятті рішень
- Навчання навичкам розв’язання проблем і прийняття рішень у школі
5.6 Навички запобігання ескалації та розв’язання конфліктів (короткий опис, приклади)
- Типи конфліктів
- Стадії розвитку конфліктів
- Як запобігти ескалації конфлікту
- Способи розв’язання конфліктів
- Поради для ефективного розв’язання конфлікту
- Навчання навичкам розв’язання конфліктів у школі
5.7 Навички неагресивної впевненості (короткий опис, приклади)
- Поняття асертивності
- Стилі спілкування
- Як позбутися агресивності у спілкуванні
- Звернення за допомогою
- Як просити вибачення
- Уміння сказати «НІ»
- Як сказати «НІ» і при цьому зберегти стосунки
- Асертивні права людини
- Навчання навичкам неагресивної впевненості у школі
5.8 Навички самоусвідомлення та самооцінки (короткий опис, приклади)
- Самооцінка. Види самооцінки
- Формування самооцінки
- Що може зробити вчитель, щоб поліпшити самооцінку учнів
- Розвиток самоповаги на уроках основ здоров’я
5.9 Протидія булінгу (короткий опис, приклади)
- Про булінг
- Булінг в Україні
- Жертви та ініціатори булінгу
- Форми та види булінґу
- Наслідки шкільного насилля
- Як реагувати на травлю
- Що можуть зробити батьки
- Що можуть зробити вчителі
- Навчання навичкам протидії булінґу у школі
5.10 Керування стресами (короткий опис, приклади)
- Види стресу
- Стресові фактори
- Реакція організму на стрес
- Стрес у підлітків
- Стрес і здоров'я
- Ознаки емоційного вигорання
- Стресова стійкість
- Керування стресами
- Розвиток навичок керування стресом на уроках основ здоров’я
Для користувачів курсу створено спеціальний форум, де можна ознайомитися із запитаннями інших користувачів та відповідями на них або поставити власні запитання. Детальну інструкцію щодо реєстрації та використання форуму можна завантажити ТУТ.